i jak Panowie co na to ASO, wiedza wkoncu co i jak czy dalej nic  :shock: Ciekawe jak sprawa pojdzie ale dobrze by bylo zeby to zrobili a jak nie zeby to zostalo naglosnione- do UOKiK. A jak kolega ktory byl z tym w Turbo Kamerze- zrobili mu to wkoncu czy nic z tego???? dajcie znac
							
						
					octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
				
					Zwiń
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
 
 Kolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
 Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
 A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
 
 Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
 Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
 
 Irytowanie podgrzewa dyskusjęZamieszczone przez SKODAJACKKolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:Zamieszczone przez PolonTo zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
 Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
 A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
 
 Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
 Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają! . Z drugiej strony, gdyby to na mnie trafiło, to bym się spienił. Sorry! . Z drugiej strony, gdyby to na mnie trafiło, to bym się spienił. Sorry!
 Niewątpliwie macie rację domagając się usunięcia usterki. To podstawowy obowiązek dealera w okresie gwarancyjnym. Jeśli dealer nie jest w stanie auta naprawić, powinien zaproponować Wam inne, wolne od wad lub zwrot pieniędzy. Tego bym się domagał w sądzie, bo jak widać ASO chce doczekać końca gwarancji. Później może okazać się, że już wiedzą co mu jest, ale to będzie bolało kieszeń właściciela.Pozdrawiam
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 kolega autor byl chyba w turbo kamerze.. tylko nie bylo wlepy
 
 powiem tak
 
 skoda jest stosunkowo rzadko w turbo kamerze, ale jak juz sie tam znajdzie to jest kompletny blamaż ,przebija wszystkich w swojej arogancji i robieniu z klienta idioty,
 pokazuja przed kamera dokladnie to co my przezywamy na codzien w salonach (ja tez uslyszalem kilka razy tttm - ze sprzeglo szarpie , ze reflektory paruja)
 
 inne firmy staraja sie ukryc swoje zachowanie a skoda po prostu ma to w dupie ( moze dlatego ze jest liderem sprzedazy na rynku polskim)
 
 bezcenna byla mina sprzedawcy jak go reporter zapytal gdzie jest informacja w broszurze ze auto moze sciagac.  
 
 [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:15 ]
 btw . nie wiem czy w fabii tego nie mam bona poczatku jak ja kupilem i gdzies jechalem to lapa mnie bolala od trzymania kierownicy. w innych autach takiego czegos nie mialem.
 
 [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:20 ]
 btw.2 juz tak zartobliwie powiem
 na fast and furious auta tez sciaga na boki jak przyspieszaja. szczegolnie tego chargera 700+ HP
 
 moze za duze moce macie w 1,8  
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Polon - ja też sorki. Byłem świeżo po oglądnięciu programu w Turbo - a tu taki koment ops: ops:
 Co do meritum sprawy ciekawy jestem czy coś odpiszą z programu. Mój problem (i co ciekawe- tłumaczenia mechaników) są identyczne.
 Ręce opadają jak szef serwisu mówi, że nie wolno puszczać rąk z kierownicy podczas jazdy i stąd wynika problem :twisted:
 A czy gdziekolwiek jest napisane, że jazda Skodą Octavią wymaga ciągłego kontrowania kierownicą i korekcji toru jazdy ???
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
 
 Kolego gdzie wysylales tego maila???Zamieszczone przez SKODAJACKKolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
 Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
 A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
 
 Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
 Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 moze i skoda jest liderem w Polsce ale jak tak dalej eda traktowac klijetow to sie szybko zmieni...tak jak tu w Niemczech ...na czolo jesli chodzi o obsługę klijeta wychodza koreanczycy a nie BMW czy mercedes....wiec brawo panowie i pani eze Skody Polska -kopnijcie dilerow w d... niech sie bardziej o klijetow troszcza a nie o wlasne portfele
 (z takimi sprzedawcami mam nie stety na codzien doczynienia :evil:
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A mają odważniki 125 kg?Zamieszczone przez PolonKto przyglądał się ustawianiu zbieżność ten zapewne widział, że przed tą operacją auto jest obciążane odważnikami, symulującymi obecność kierowcy i pasażera z przodu. Taką mają instrukcję w ASO. To by częściowo wyjaśniało sprawę. Jednak sprawne zawieszenie powinno kompensować wpływ asymetrycznego obciążenia na stabilność toru jazdy. Chyba, że karoseria z jakiegoś powodu straciła sztywność i ta kompensacja nie działa. To jest ten sam mechanizm, który zmniejsza przechył auta podczas wchodzenia w ostry zakręt.Zamieszczone przez jacekzat1A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane. . .
 Jeździłem wcześniej golfem 2, pandą, fokusem i wszystkie ściągały w lewo . .
 Po uszkodzeniu zawieszenia nawet bardzo :twisted: .
 W octavii przejechałem już 11000 od nowości i nie jest to wielki problem, lekko ściąga w lewo, stawiam na zmniejszający się promień kół po lewej stronie.
 Jeśli jadę szybciej to wiadomo szybciej pokonuje ten "zakręt".
 I ważne, że trzeba trafić na fragment dobrej nawierzchni aby to zauważyć, a o takie warunki u nas ciężko.
 Nie bardzo czytałem posty wcześniej, ale czy ktoś przyczepił się już wspomagania?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 ale jaki zakret, przeciez tu nie jest mowa o zakretach tylko o prostym odcinku drogi !!!!
 
 
 tu widac dokladnie i niech nikt nie mowi ze jezdnia pochyla czy jakis zakret, problem istnieje i dobrze to widac- dodam ze sprawdzane rowniez na drugiej stronie jezdni zeby nie bylo ze sciaga bo droga pochyla
 
 sciaga w prawo przy przyspieszaniu i kropka, teraz co zrobic zeby sie tego pozbyc!!!
 
 piszcie ludzie
 
 [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 11:39 ]
 mmiscior, udalo ci sie cos z tym zrobic czy dalej dupa 
 daj znac czy cos ruszylo w temacie
 
 [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 12:23 ]
 znalazlem cos takiego tylko gosc pisze ze wymiana sworznia zalatwila sprawe ale to juz w uzywanym aucie ale podobna sytuacja tylko przy przyspieszaniu....
 tylko watpie zeby w nowych autach ze sworzniem bylo cos nie tak
 
 
 [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 13:25 ]
 tu kolega ma taki sam problem tylko w S2
 
 pisalem do niego zeby napisal czy uporali sie w tej sprawie zobaczymy co odpisze...
 serwis w Emidzie
 
 [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 21:52 ]
 Rozmawiałem z kolega z superba i po wymianach wielu części nic nie pomagało. dopiero jak skalibrowali jakoś tam komputer to ściąganie zmalało do prawie niezauważalnego...
 mmiscior, czy tobie coś takiego robili?
 
 [ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
 dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???
 
 każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
 dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Prosimy o pomoc - jak napisał Kolega. Wpisujcie jak "wyniki testu". Czy wszystkie OII FL tak mają - czy tylko my jesteśmy "wybrańcami" ?Zamieszczone przez kaczkalolo[ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
 dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???
 
 każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
 dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 MOja też na prawo ściąga, ale ja już się do tego przyzwyczaiłem. Po prostu przyjąłem to jako TTTM i tyle, wiem tylko, że następny samochód raczej skodą nie będzie bo dość soporo rzeczy wychodzi, to napinacze paska, parujące reflektory, ściąganie, kruszące się lampy stopu, szumy powyżej 80km/h jeszcze kilka rzeczy można by wymienić.
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Pod wpływem tego tematu, też próbowałem sprawdzić jak jest u mnie.
 Na zwykłej drodze jak puszczę kierownice znosi trochę na prawo, po iluś tam metrach pewnie bym leżał w rowie. W sumie to chyba tak jak w turbo kamerze.
 Jak mocno przyśpieszam na 1 i 2 biegu to ani myślę puszczać kierownicy, bo auto ma tendencję do myszkowania po drodze.
 
 Co do samego auta: na chwilę obecną, odpukać, kupiłbym je jeszcze raz, najchętniej RS. Kto raz jeździł z turbo, więcej bez niego nie będzie chciał jeździć.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
 Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 u mnie tez sciaga na prawo po dodaniu gazu a mam OI, mysle ze tak jak Maicroft pisze powyzej jakis tam KM przy fwd tak sie poprostu dziejeJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Bo tak prawdopodobnie jest. Tak mi się teraz przypomniało, że gdzieś kiedyś czytałem, że takie zachowanie może być spowodowane nierówną długością półosi i co z tym związane nierównym kątem ich nachylenia. W mocniejszych silnikach, chyba w Audi prawa półośka nie wychodziła bezpośrednio ze skrzyni tylko była tej samej długości co lewa, a ten brakujący fragment miedzy przegubem wewnętrznym na półośce a skrzynią był "wypełniany" takim prostym grubym wałkiem jakby przedłużką, która wychodziła prostopadle ze skrzyni, czyli finalnie obie półośki były pod tym samym kątem... Może to gdzieś znajdę to wrzucę...Zamieszczone przez MaicroftMoze to zalezy od mocy auta Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
 
 
 BTW.
 
 Sprawdziłem u siebie i jak jest płaska droga z dobrym asfaltem ( bez dziur, pęknięć itd ) to na 2 przy przyspieszaniu idzie raczej prosto. Oczywiście jak tylko zerwie przyczepność ( za dużo gazu lub dziura/nierówność w jezdni ) to od razu ucieka w którąś stronę, ale to jest normalne. Koła 225/45/17 i DSG.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
 Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Małe sprostowanie - moja OII + kilka innych przypadków - stare dobre 1,9 TDI BXE. Więc bez szału z mocą :diabelski_usmiechZamieszczone przez MaicroftMoze to zalezy od mocy auta Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
 
 A tak BTW - znacie jakieś inne modele samochodów, żeby tak "bez powodu/ z powodu krótszej półośki" same zbaczały z zadanego toru jazdy ?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 A czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
 Jakie są Wasze spostrzeżenia?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Ja z kolei zauważyłem,że z pasażerem słusznej wagi po prawej stronie jest jakby lepiejZamieszczone przez voytekA czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
 Jakie są Wasze spostrzeżenia?
 Komentarz
- 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
 Witam ponownie, nie mam czasu się zajmować tą Octavią ale sprawa jest denerwująca, postanowiłem wystąpić w Turbokamerze i teraz zgłaszam się po kolei do innych programów i gazet. Temat jest nieprzyjemny dla klientów i chciałbym przestrzec wszystkich przyszłych klientów co ich czeka jak kupią taki samochód.
 W sobotę jeździłem nowym Passatem 170KM + DSG - też ściągał, trochę słabiej ale tak samo jak moja octavia.
 SAP ma mnie jak pewnie i innych klientów głęboko w du..ie.
 Napisałem do fabryki, odpisali mi meila że tym problemem zajmuje się SAP.
 Wysłałem im filmik z Turbokamery - jeszcze nie dostałem odpowiedzi.
 Uważam, że jeżeli ten typ tak ma to powinienem być poinformowany przed zakupem auta.
 tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
 Komentarz
- 
 
	
 
  Może to wina przedniego napędu, turbosprężarki i dużej mocy ? Zniecierpliwionych co się wydarzy zachęcam do oglądania od 1:30.
 Może to wina przedniego napędu, turbosprężarki i dużej mocy ? Zniecierpliwionych co się wydarzy zachęcam do oglądania od 1:30.
							
						
Komentarz