octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaczkalolo
    Ambiente
    • 2011
    • 134

    #76
    i jak Panowie co na to ASO, wiedza wkoncu co i jak czy dalej nic :shock: Ciekawe jak sprawa pojdzie ale dobrze by bylo zeby to zrobili a jak nie zeby to zostalo naglosnione- do UOKiK. A jak kolega ktory byl z tym w Turbo Kamerze- zrobili mu to wkoncu czy nic z tego???? dajcie znac

    Komentarz

    • SKODAJACK
      Ambiente
      • 2010
      • 132

      #77
      Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

      To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
      Kolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:
      Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
      A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?

      Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
      Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!

      Komentarz

      • Polon
        Rider
        • 2010
        • 315

        #78
        Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

        Zamieszczone przez SKODAJACK
        Zamieszczone przez Polon
        To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
        Kolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:
        Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
        A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?

        Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
        Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
        Irytowanie podgrzewa dyskusję . Z drugiej strony, gdyby to na mnie trafiło, to bym się spienił. Sorry!
        Niewątpliwie macie rację domagając się usunięcia usterki. To podstawowy obowiązek dealera w okresie gwarancyjnym. Jeśli dealer nie jest w stanie auta naprawić, powinien zaproponować Wam inne, wolne od wad lub zwrot pieniędzy. Tego bym się domagał w sądzie, bo jak widać ASO chce doczekać końca gwarancji. Później może okazać się, że już wiedzą co mu jest, ale to będzie bolało kieszeń właściciela.
        Pozdrawiam

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          #79
          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
          Alonzo_, zobacz dokładnie gumy wachacza,.......
          Wstępna diagnoza od razu zabrzmiała gumy wahacza, daje zrobić przód bo i tak się domaga już interwencji - stuka . Termin mam za 1,5 tyg. Dam znać jaki skutek był ich wymianki na nowe.

          Pzdr

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            #80
            kolega autor byl chyba w turbo kamerze.. tylko nie bylo wlepy

            powiem tak

            skoda jest stosunkowo rzadko w turbo kamerze, ale jak juz sie tam znajdzie to jest kompletny blamaż ,przebija wszystkich w swojej arogancji i robieniu z klienta idioty,
            pokazuja przed kamera dokladnie to co my przezywamy na codzien w salonach (ja tez uslyszalem kilka razy tttm - ze sprzeglo szarpie , ze reflektory paruja)

            inne firmy staraja sie ukryc swoje zachowanie a skoda po prostu ma to w dupie ( moze dlatego ze jest liderem sprzedazy na rynku polskim)

            bezcenna byla mina sprzedawcy jak go reporter zapytal gdzie jest informacja w broszurze ze auto moze sciagac.

            [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:15 ]
            btw . nie wiem czy w fabii tego nie mam bona poczatku jak ja kupilem i gdzies jechalem to lapa mnie bolala od trzymania kierownicy. w innych autach takiego czegos nie mialem.

            [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:20 ]
            btw.2 juz tak zartobliwie powiem
            na fast and furious auta tez sciaga na boki jak przyspieszaja. szczegolnie tego chargera 700+ HP

            moze za duze moce macie w 1,8

            Komentarz

            • SKODAJACK
              Ambiente
              • 2010
              • 132

              #81
              Polon - ja też sorki. Byłem świeżo po oglądnięciu programu w Turbo - a tu taki koment ops:
              Co do meritum sprawy ciekawy jestem czy coś odpiszą z programu. Mój problem (i co ciekawe- tłumaczenia mechaników) są identyczne.
              Ręce opadają jak szef serwisu mówi, że nie wolno puszczać rąk z kierownicy podczas jazdy i stąd wynika problem :twisted:
              A czy gdziekolwiek jest napisane, że jazda Skodą Octavią wymaga ciągłego kontrowania kierownicą i korekcji toru jazdy ???

              Komentarz

              • kaczkalolo
                Ambiente
                • 2011
                • 134

                #82
                Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji

                Zamieszczone przez SKODAJACK
                To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym . Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
                Kolego POLON - Twoje wywody są delikatnie mówiąc denerwujące :twisted:
                Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
                A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?

                Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
                Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
                Kolego gdzie wysylales tego maila???

                Komentarz

                • likoss
                  Elegance
                  • 2010
                  • 753
                  • Superb II combi (3T5)

                  #83
                  moze i skoda jest liderem w Polsce ale jak tak dalej eda traktowac klijetow to sie szybko zmieni...tak jak tu w Niemczech ...na czolo jesli chodzi o obsługę klijeta wychodza koreanczycy a nie BMW czy mercedes....wiec brawo panowie i pani eze Skody Polska -kopnijcie dilerow w d... niech sie bardziej o klijetow troszcza a nie o wlasne portfele
                  (z takimi sprzedawcami mam nie stety na codzien doczynienia :evil:
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                  http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                  Komentarz

                  • jacekzat1
                    Drive
                    • 2011
                    • 87
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #84
                    Zamieszczone przez Polon
                    Zamieszczone przez jacekzat1
                    A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane.
                    Kto przyglądał się ustawianiu zbieżność ten zapewne widział, że przed tą operacją auto jest obciążane odważnikami, symulującymi obecność kierowcy i pasażera z przodu. Taką mają instrukcję w ASO. To by częściowo wyjaśniało sprawę. Jednak sprawne zawieszenie powinno kompensować wpływ asymetrycznego obciążenia na stabilność toru jazdy. Chyba, że karoseria z jakiegoś powodu straciła sztywność i ta kompensacja nie działa. To jest ten sam mechanizm, który zmniejsza przechył auta podczas wchodzenia w ostry zakręt.
                    A mają odważniki 125 kg? .
                    Jeździłem wcześniej golfem 2, pandą, fokusem i wszystkie ściągały w lewo .
                    Po uszkodzeniu zawieszenia nawet bardzo :twisted: .
                    W octavii przejechałem już 11000 od nowości i nie jest to wielki problem, lekko ściąga w lewo, stawiam na zmniejszający się promień kół po lewej stronie.
                    Jeśli jadę szybciej to wiadomo szybciej pokonuje ten "zakręt".
                    I ważne, że trzeba trafić na fragment dobrej nawierzchni aby to zauważyć, a o takie warunki u nas ciężko.
                    Nie bardzo czytałem posty wcześniej, ale czy ktoś przyczepił się już wspomagania?

                    Komentarz

                    • kaczkalolo
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 134

                      #85
                      ale jaki zakret, przeciez tu nie jest mowa o zakretach tylko o prostym odcinku drogi !!!!


                      tu widac dokladnie i niech nikt nie mowi ze jezdnia pochyla czy jakis zakret, problem istnieje i dobrze to widac- dodam ze sprawdzane rowniez na drugiej stronie jezdni zeby nie bylo ze sciaga bo droga pochyla

                      sciaga w prawo przy przyspieszaniu i kropka, teraz co zrobic zeby sie tego pozbyc!!!

                      piszcie ludzie

                      [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 11:39 ]
                      mmiscior, udalo ci sie cos z tym zrobic czy dalej dupa
                      daj znac czy cos ruszylo w temacie

                      [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 12:23 ]
                      znalazlem cos takiego tylko gosc pisze ze wymiana sworznia zalatwila sprawe ale to juz w uzywanym aucie ale podobna sytuacja tylko przy przyspieszaniu....
                      tylko watpie zeby w nowych autach ze sworzniem bylo cos nie tak


                      [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 13:25 ]
                      tu kolega ma taki sam problem tylko w S2

                      pisalem do niego zeby napisal czy uporali sie w tej sprawie zobaczymy co odpisze...
                      serwis w Emidzie

                      [ Dodano: Pon 17 Paź, 11 21:52 ]
                      Rozmawiałem z kolega z superba i po wymianach wielu części nic nie pomagało. dopiero jak skalibrowali jakoś tam komputer to ściąganie zmalało do prawie niezauważalnego...
                      mmiscior, czy tobie coś takiego robili?

                      [ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
                      dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???

                      każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
                      dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...

                      Komentarz

                      • SKODAJACK
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 132

                        #86
                        Zamieszczone przez kaczkalolo
                        [ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
                        dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???

                        każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
                        dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...
                        Prosimy o pomoc - jak napisał Kolega. Wpisujcie jak "wyniki testu". Czy wszystkie OII FL tak mają - czy tylko my jesteśmy "wybrańcami" ?

                        Komentarz

                        • mariu_sz
                          Rider
                          • 2009
                          • 320

                          #87
                          MOja też na prawo ściąga, ale ja już się do tego przyzwyczaiłem. Po prostu przyjąłem to jako TTTM i tyle, wiem tylko, że następny samochód raczej skodą nie będzie bo dość soporo rzeczy wychodzi, to napinacze paska, parujące reflektory, ściąganie, kruszące się lampy stopu, szumy powyżej 80km/h jeszcze kilka rzeczy można by wymienić.
                          Mariusz
                          --------------------------
                          OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                          Komentarz

                          • Zorr
                            RS
                            • 2011
                            • 2110

                            #88
                            Pod wpływem tego tematu, też próbowałem sprawdzić jak jest u mnie.
                            Na zwykłej drodze jak puszczę kierownice znosi trochę na prawo, po iluś tam metrach pewnie bym leżał w rowie. W sumie to chyba tak jak w turbo kamerze.
                            Jak mocno przyśpieszam na 1 i 2 biegu to ani myślę puszczać kierownicy, bo auto ma tendencję do myszkowania po drodze.

                            Co do samego auta: na chwilę obecną, odpukać, kupiłbym je jeszcze raz, najchętniej RS. Kto raz jeździł z turbo, więcej bez niego nie będzie chciał jeździć.
                            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              To ze sciaga przy mocnym dodowaniu gazu to kwestia mechanizmu roznicowego. Prawe kolo ma tendencje do krecenia sie szybciej.

                              Nie zauwazyliscie przyspieszonego zuzycia przedniej prawej opony :roll: :?:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #90
                                Dziś sprawdzalem i nic u mnie nie ściąga.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #91
                                  Moze to zalezy od mocy auta Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • radekgw
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1182

                                    #92
                                    u mnie tez sciaga na prawo po dodaniu gazu a mam OI, mysle ze tak jak Maicroft pisze powyzej jakis tam KM przy fwd tak sie poprostu dzieje
                                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #93
                                      W O1 ściąganie może być spowodowane wyrobionymi silentblokami wahaczy przednich. Mi skręcała w lewo przy przyspieszaniu i w prawo przy hamowaniu - diagnoza prawy silentblok był wręcz zerwany. Wymiana na pełne z S3 i po kłopocie

                                      Ale temat dotyczy praktycznie nowego auta.
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • kowal 2002
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 5161

                                        #94
                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Moze to zalezy od mocy auta Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
                                        Bo tak prawdopodobnie jest. Tak mi się teraz przypomniało, że gdzieś kiedyś czytałem, że takie zachowanie może być spowodowane nierówną długością półosi i co z tym związane nierównym kątem ich nachylenia. W mocniejszych silnikach, chyba w Audi prawa półośka nie wychodziła bezpośrednio ze skrzyni tylko była tej samej długości co lewa, a ten brakujący fragment miedzy przegubem wewnętrznym na półośce a skrzynią był "wypełniany" takim prostym grubym wałkiem jakby przedłużką, która wychodziła prostopadle ze skrzyni, czyli finalnie obie półośki były pod tym samym kątem... Może to gdzieś znajdę to wrzucę...


                                        BTW.

                                        Sprawdziłem u siebie i jak jest płaska droga z dobrym asfaltem ( bez dziur, pęknięć itd ) to na 2 przy przyspieszaniu idzie raczej prosto. Oczywiście jak tylko zerwie przyczepność ( za dużo gazu lub dziura/nierówność w jezdni ) to od razu ucieka w którąś stronę, ale to jest normalne. Koła 225/45/17 i DSG.
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz

                                        • kaczkalolo
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 134

                                          #95
                                          jezdzilem trzema o2fl w 1.8 tsi wszystkie nowki firmowe i wszystkie ciagna w prawo ;P
                                          te slabe wersje z silnikiem 1.6 ponoc nie ciagna bo wogole ledwo ciagna hehe

                                          Komentarz

                                          • Misialdo
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 226

                                            #96
                                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yzyomH_huFk[/youtube]

                                            Ale panowie zwróćcie uwagę na ten bolid Forda jak ścigą przy ruszaniu Może to wina przedniego napędu, turbosprężarki i dużej mocy ? Zniecierpliwionych co się wydarzy zachęcam do oglądania od 1:30.

                                            Komentarz

                                            • SKODAJACK
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 132

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              Moze to zalezy od mocy auta Zazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
                                              Małe sprostowanie - moja OII + kilka innych przypadków - stare dobre 1,9 TDI BXE. Więc bez szału z mocą :diabelski_usmiech

                                              A tak BTW - znacie jakieś inne modele samochodów, żeby tak "bez powodu/ z powodu krótszej półośki" same zbaczały z zadanego toru jazdy ?

                                              Komentarz

                                              • voytek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 480
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #98
                                                A czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
                                                Jakie są Wasze spostrzeżenia?

                                                Komentarz

                                                • SKODAJACK
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 132

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez voytek
                                                  A czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
                                                  Jakie są Wasze spostrzeżenia?
                                                  Ja z kolei zauważyłem,że z pasażerem słusznej wagi po prawej stronie jest jakby lepiej

                                                  Komentarz

                                                  • mmiscior
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 23

                                                    Witam ponownie, nie mam czasu się zajmować tą Octavią ale sprawa jest denerwująca, postanowiłem wystąpić w Turbokamerze i teraz zgłaszam się po kolei do innych programów i gazet. Temat jest nieprzyjemny dla klientów i chciałbym przestrzec wszystkich przyszłych klientów co ich czeka jak kupią taki samochód.
                                                    W sobotę jeździłem nowym Passatem 170KM + DSG - też ściągał, trochę słabiej ale tak samo jak moja octavia.
                                                    SAP ma mnie jak pewnie i innych klientów głęboko w du..ie.
                                                    Napisałem do fabryki, odpisali mi meila że tym problemem zajmuje się SAP.
                                                    Wysłałem im filmik z Turbokamery - jeszcze nie dostałem odpowiedzi.
                                                    Uważam, że jeżeli ten typ tak ma to powinienem być poinformowany przed zakupem auta.
                                                    tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...