i jak Panowie co na to ASO, wiedza wkoncu co i jak czy dalej nic :shock: Ciekawe jak sprawa pojdzie ale dobrze by bylo zeby to zrobili a jak nie zeby to zostalo naglosnione- do UOKiK. A jak kolega ktory byl z tym w Turbo Kamerze- zrobili mu to wkoncu czy nic z tego???? dajcie znac
octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Zwiń
X
-
Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
To zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym. Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
Komentarz
-
-
Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Zamieszczone przez SKODAJACKZamieszczone przez PolonTo zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym. Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!. Z drugiej strony, gdyby to na mnie trafiło, to bym się spienił. Sorry!
Niewątpliwie macie rację domagając się usunięcia usterki. To podstawowy obowiązek dealera w okresie gwarancyjnym. Jeśli dealer nie jest w stanie auta naprawić, powinien zaproponować Wam inne, wolne od wad lub zwrot pieniędzy. Tego bym się domagał w sądzie, bo jak widać ASO chce doczekać końca gwarancji. Później może okazać się, że już wiedzą co mu jest, ale to będzie bolało kieszeń właściciela.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
kolega autor byl chyba w turbo kamerze.. tylko nie bylo wlepy
powiem tak
skoda jest stosunkowo rzadko w turbo kamerze, ale jak juz sie tam znajdzie to jest kompletny blamaż ,przebija wszystkich w swojej arogancji i robieniu z klienta idioty,
pokazuja przed kamera dokladnie to co my przezywamy na codzien w salonach (ja tez uslyszalem kilka razy tttm - ze sprzeglo szarpie , ze reflektory paruja)
inne firmy staraja sie ukryc swoje zachowanie a skoda po prostu ma to w dupie ( moze dlatego ze jest liderem sprzedazy na rynku polskim)
bezcenna byla mina sprzedawcy jak go reporter zapytal gdzie jest informacja w broszurze ze auto moze sciagac.
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:15 ]
btw . nie wiem czy w fabii tego nie mam bona poczatku jak ja kupilem i gdzies jechalem to lapa mnie bolala od trzymania kierownicy. w innych autach takiego czegos nie mialem.
[ Dodano: Sob 15 Paź, 11 08:20 ]
btw.2 juz tak zartobliwie powiem
na fast and furious auta tez sciaga na boki jak przyspieszaja. szczegolnie tego chargera 700+ HP
moze za duze moce macie w 1,8
Komentarz
-
-
Polon - ja też sorki. Byłem świeżo po oglądnięciu programu w Turbo - a tu taki komentops:
Co do meritum sprawy ciekawy jestem czy coś odpiszą z programu. Mój problem (i co ciekawe- tłumaczenia mechaników) są identyczne.
Ręce opadają jak szef serwisu mówi, że nie wolno puszczać rąk z kierownicy podczas jazdy i stąd wynika problem :twisted:
A czy gdziekolwiek jest napisane, że jazda Skodą Octavią wymaga ciągłego kontrowania kierownicą i korekcji toru jazdy ???
Komentarz
-
-
Re: octavia ściaga w prawo - nie chcą naprawić na gwarancji
Zamieszczone przez SKODAJACKTo zależy o jakiej długości jazdy bez trzymania kierownicy i przy jakiej prędkości mówimy. Koledzy wspominają tu o 200 metrach. A dlaczego nie kilometr czy więcej? Włączam sobie tempomat, ustawiam kierownicę prosto i auto ma jechać prosto, podczas gdy ja mogę zająć ręce czymś innym. Pewnie kiedyś będziemy w swoich Octaviach posiadać autopiloty, ale póki co musimy kierownicę trzymać i tylko o takiej sytuacji dyskusja ma sens. Zresztą autor wątku wyraźnie zaznaczył w swoim pierwszym poście, że problem występuje, gdy puści kierownicę. Jak później wyjaśnił, auto przeszło wszystkie możliwe badania i ustawienia w ASO, więc z pewnością jest sprawne
Nie wymagamy od auta samodzielnej jazdy - ale podczas trzymania kierownicy problem się nie ujawni. Natomiast wyraźnie odczuwalne jest ciągnięcie kierownicy w bok.
A jak wytłumaczysz ściąganie samochodu w kierunku przeciwnym niż pochylenie drogi?
Właśnie przed chwilą obejrzałem rzeczony odcinek Turbo-kamery i wysłałem już maila w tej sprawie. To dokładnie ten sam problem co u mnie!
Jeśli niektóre Octavie mają wadę niech je naprawiają albo wymieniają!
Komentarz
-
-
moze i skoda jest liderem w Polsce ale jak tak dalej eda traktowac klijetow to sie szybko zmieni...tak jak tu w Niemczech ...na czolo jesli chodzi o obsługę klijeta wychodza koreanczycy a nie BMW czy mercedes....wiec brawo panowie i pani eze Skody Polska -kopnijcie dilerow w d... niech sie bardziej o klijetow troszcza a nie o wlasne portfele
(z takimi sprzedawcami mam nie stety na codzien doczynienia :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PolonZamieszczone przez jacekzat1A czy podczas jazdy tylko z kierowcą powinna lekko odbijać w lewo? W czasie jazdy z pasażerem efekt ustaje. Koła równo napompowane..
Jeździłem wcześniej golfem 2, pandą, fokusem i wszystkie ściągały w lewo.
Po uszkodzeniu zawieszenia nawet bardzo :twisted: .
W octavii przejechałem już 11000 od nowości i nie jest to wielki problem, lekko ściąga w lewo, stawiam na zmniejszający się promień kół po lewej stronie.
Jeśli jadę szybciej to wiadomo szybciej pokonuje ten "zakręt".
I ważne, że trzeba trafić na fragment dobrej nawierzchni aby to zauważyć, a o takie warunki u nas ciężko.
Nie bardzo czytałem posty wcześniej, ale czy ktoś przyczepił się już wspomagania?
Komentarz
-
-
ale jaki zakret, przeciez tu nie jest mowa o zakretach tylko o prostym odcinku drogi !!!!
tu widac dokladnie i niech nikt nie mowi ze jezdnia pochyla czy jakis zakret, problem istnieje i dobrze to widac- dodam ze sprawdzane rowniez na drugiej stronie jezdni zeby nie bylo ze sciaga bo droga pochyla
sciaga w prawo przy przyspieszaniu i kropka, teraz co zrobic zeby sie tego pozbyc!!!
piszcie ludzie
[ Dodano: Pon 17 Paź, 11 11:39 ]
mmiscior, udalo ci sie cos z tym zrobic czy dalej dupa
daj znac czy cos ruszylo w temacie
[ Dodano: Pon 17 Paź, 11 12:23 ]
znalazlem cos takiego tylko gosc pisze ze wymiana sworznia zalatwila sprawe ale to juz w uzywanym aucie ale podobna sytuacja tylko przy przyspieszaniu....
tylko watpie zeby w nowych autach ze sworzniem bylo cos nie tak
[ Dodano: Pon 17 Paź, 11 13:25 ]
tu kolega ma taki sam problem tylko w S2
pisalem do niego zeby napisal czy uporali sie w tej sprawie zobaczymy co odpisze...
serwis w Emidzie
[ Dodano: Pon 17 Paź, 11 21:52 ]
Rozmawiałem z kolega z superba i po wymianach wielu części nic nie pomagało. dopiero jak skalibrowali jakoś tam komputer to ściąganie zmalało do prawie niezauważalnego...
mmiscior, czy tobie coś takiego robili?
[ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???
każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kaczkalolo[ Dodano: Sro 19 Paź, 11 20:45 ]
dzisiaj jezdzilem dwoma innymi octawkami o2fl i zgadnijcie co: obydwie przy przyspieszaniu ciagna w prawo ... masakra ;P i co wy na to???
każdy kto mowi ze jego nie sciaga to niech sprobuje zrobic tak: dwojeczka, prosta droga i gazz do dechy bez trzymanki- proste
dajcie znac ludziska jak tam u was sytuacja wyglada...
Komentarz
-
-
MOja też na prawo ściąga, ale ja już się do tego przyzwyczaiłem. Po prostu przyjąłem to jako TTTM i tyle, wiem tylko, że następny samochód raczej skodą nie będzie bo dość soporo rzeczy wychodzi, to napinacze paska, parujące reflektory, ściąganie, kruszące się lampy stopu, szumy powyżej 80km/h jeszcze kilka rzeczy można by wymienić.
Komentarz
-
-
Pod wpływem tego tematu, też próbowałem sprawdzić jak jest u mnie.
Na zwykłej drodze jak puszczę kierownice znosi trochę na prawo, po iluś tam metrach pewnie bym leżał w rowie. W sumie to chyba tak jak w turbo kamerze.
Jak mocno przyśpieszam na 1 i 2 biegu to ani myślę puszczać kierownicy, bo auto ma tendencję do myszkowania po drodze.
Co do samego auta: na chwilę obecną, odpukać, kupiłbym je jeszcze raz, najchętniej RS. Kto raz jeździł z turbo, więcej bez niego nie będzie chciał jeździć.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
u mnie tez sciaga na prawo po dodaniu gazu a mam OI, mysle ze tak jak Maicroft pisze powyzej jakis tam KM przy fwd tak sie poprostu dziejeJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMoze to zalezy od mocy autaZazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
BTW.
Sprawdziłem u siebie i jak jest płaska droga z dobrym asfaltem ( bez dziur, pęknięć itd ) to na 2 przy przyspieszaniu idzie raczej prosto. Oczywiście jak tylko zerwie przyczepność ( za dużo gazu lub dziura/nierówność w jezdni ) to od razu ucieka w którąś stronę, ale to jest normalne. Koła 225/45/17 i DSG.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftMoze to zalezy od mocy autaZazwyczaj problem maja tu Octavie takie od 150KM w gore
A tak BTW - znacie jakieś inne modele samochodów, żeby tak "bez powodu/ z powodu krótszej półośki" same zbaczały z zadanego toru jazdy ?
Komentarz
-
-
A czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekA czy jest u Was różnica w utrzymywaniu kierunku na wprost w zależności od tego, czy jedziecie z pasażerami, czy sami. U mnie jest tak: prosta jezdnia bez widocznego pochylenia (bo jakieś tam zawsze jest, bo musi), jadę sam - auto nie ściąga, jadę z jednym pasażerem - ściąga nieznacznie w prawo, jadę z dwoma pasażerami siedzącymi po prawej stronie - auto wyraźnie ściąga w prawo. Z wypowiedzi mechaników wynika, że bierze się to stąd, że zmieniają się kąty pochylenia kół w zależności od obciążenia. A, że u mnie wyjściowo są one nierówne (choć mieszczą się w normach fabrycznych), to stąd może wynikać problem.
Jakie są Wasze spostrzeżenia?
Komentarz
-
-
Witam ponownie, nie mam czasu się zajmować tą Octavią ale sprawa jest denerwująca, postanowiłem wystąpić w Turbokamerze i teraz zgłaszam się po kolei do innych programów i gazet. Temat jest nieprzyjemny dla klientów i chciałbym przestrzec wszystkich przyszłych klientów co ich czeka jak kupią taki samochód.
W sobotę jeździłem nowym Passatem 170KM + DSG - też ściągał, trochę słabiej ale tak samo jak moja octavia.
SAP ma mnie jak pewnie i innych klientów głęboko w du..ie.
Napisałem do fabryki, odpisali mi meila że tym problemem zajmuje się SAP.
Wysłałem im filmik z Turbokamery - jeszcze nie dostałem odpowiedzi.
Uważam, że jeżeli ten typ tak ma to powinienem być poinformowany przed zakupem auta.
tak Pana samochód jest nowy i ściąga w prawo ale tak ma być
Komentarz
-
Komentarz